piatok 11. júna 2010

It has been some time


It has been some time od posledného (a zároveň prvého) príspevku. Mnohí z vás sa možno čudovali prečo blog nežije, prečo nepribúdajú príspevky. Odpoveď je jednoduchá, ale o tom možno niekedy nabudúce. Dnešný príspevok nemá byť o tom, prečo som nepísala, ale o tom, prečo chcem v písaní pokračovať. Takže... na opätovný začiatok krátke zhrnutie:
  • · hra bola dokončená :)
  • · hra bola úspešná aj ako diplomovka :)
  • · diplomovka získala Cenu dekana :)
  • · diplomovka bude zakrátko zverejnená
  • · a dúfajme, že hra tiež

Ako iste vidíte, za ten dlhý čas kedy som sa neozývala sa toho celkom dosť stalo. Je to už viac ako rok, keď som k poslednému aprílovému dňu odovzdávala finálnu verziu diplomovej práce s názvom „Počítačová hra a jej vývoj“ spolu s (nie-celkom-finálnou) verziou hry. Že prečo nie celkom finálnou? Po extrémnom fyzickom a psychickom vypätí, ktoré som zažila v snahe dopísať text diplomky A dokončiť hru do funkčnej podoby, som si zrazu mohla konečne vydýchnuť. Po pár dňoch oddychu som sa s čerstvou hlavou a celkom novým pohľadom pozrela na výsledok – hru, ktorá išla na posúdenie oponentovi. A poviem vám, prvé čo mi napadlo bolo – ako „produkt“ akademickej činnosti nie zlé. Ako hra pre bežného hráča – hrozná nuda! Skutočne po mesiacoch driny, kedy sa hra delila o môj precious time s výskumom, čítaním kníh a písaním textu diplomovej práce, som si nevšimla, že hra je síce hrateľná, ale nie je veľmi zábavná. Našťastie pre mňa (a pre vás), teraz to už vidím a som odhodlaná hru nevydať dovtedy, kým s ňou nebudem aspoň ako-tak spokojná.
Takže čo s tým? Môj súčasný časový plán počíta s augustom 2010 ako dátumom vydania prvého release-kandidáta. Pravdaže, mnohé bude závisieť od toho, koľko času mi na vývoj hry ostane popri každodenných povinnostiach a čím je hra dlhšia a prepracovanejšia, tým viac cítim potrebu (alebo skôr absenciu :D ) testerov. Nikto by mi asi neveril koľko času strávim hľadaním a odlaďovaním chýb (keďže som ešte stále na všetko sama), ale je to naozaj veľa práce...

Avšak teraz k veci – dôvodu, prečo som sa rozhodla opäť blog vzkriesiť a pokračovať v písaní. Nuž, úprimne povedané, hlavný dôvod je asi ten, že písanie ( = utrieďovanie myšlienok, zaoberanie sa hrou, nápadmi, pokrokom atď) je pre mňa akýmsi motorom. Pomáha mi to pokračovať s väčším nadšením a motiváciou. Druhý dôvod je ten, že by som chcela na blogu uverejňovať aj návody, tutorialy na to, ako si takúto RPG hru vytvoriť, prípadne poskytnúť rady tým, ktorí to budú potrebovať. A tretím dôvodom je moja vízia blogu ako informačno-združujúceho elementu, okolo ktorého by sa mohla nazbierať skupinka herných nadšencov – amatérskych vývojárov. Som hlboko presvedčená, že sa dnes na Slovensku v tejto oblasti takmer nič nedeje nie preto, žeby sme nemali šikovných a nadaných ľudí, ale preto, že o možnostiach tvorby hier pomocou RPG Makera a jemu podobných editorov (Game Maker, RPG Builder) sa vo všeobecnosti nevie. Chcela by som preto pridávať články nielen o svojej hre, ale aj také, ktoré by mladým tvorcom pomohli zorientovať sa v ponuke programov určených na tvorbu amatérskych hier a súvisiacich aplikácií (a skillov a postupov a riešení a... :)) Chcela by som tiež dať priestor (t.j. informovať o nich) iným amatérskym hrám, ideálne od česko-slovenských autorov, aby sme sa ako (povedzme si na rovinu – malá) gamedev komunita vzchopili a vzájomne podporili. Ak by sa mi toto časom podarilo, považovala by som to za obrovský úspech J Ak sa mi to nepodarí – nuž, nikto nebude môcť povedať, že som sa nepokúsila :D Takže toľko na dnes, snáď si blog stále nájde svoje publikum a ja čo najviac času na tvorbu...

2 komentáre:

Unknown povedal(a)...

tak po skole sa hlasim za testera :)

Veronika povedal(a)...

Beriem ťa za slovo :)